Khamis, 30 April 2009

USIA ANJURKAN KURSUS ASAS FOTOGRAFI UNTUK KAKITANGANNYA





Seramai lapan orang kakitangan Ibu Pejabat Pertubuhan Islam Seluruh Sabah (USIA) dari Unit Pentadbiran dan Dakwah telah menyertai kursus asas fotografi di Ibu Pejabat Pertubuhan tersebut di Sembulan baru-baru ini

Kursus berjalan sehari suntuk itu dibimbing oleh Fotografi Berita Harian Dato Ruslan Dato Sulai dimana ianya memberikan bimbingan tentang asas pengunaan kemera dan juga cara-cara mengambil gambar mengikut cara yang bersesuaian.

Majlis perasmiannya di sempurnakan oleh Setiausaha Agung (USIA) Datuk Haji Abdullah Hussin sementara majlis penutupannya dilakukan oleh Naib Yang Dipertua (USIA) Datuk Matussin Awang Damit.

Abdullah semasa ditemui selepas majlis ini berkata, kursus yang dianjurkan secara dalaman itu khusus untuk memberikan pendedahan awal kepada kakitangan (USIA) yang berminat dalam bidang tersebut.

" Tidak semua orang memahami cara penggunaan kemera dan pengambilan gambar yang betul terutamanya dalam majlis majlis resmi, justeru dengan adanya kursus asas ini ianya dapat memberikan sedikit panduan kepada para peserta" katanya.

Menurut Abdullah lagi dengan adanya kursus seperti ini ianya dapat memberikan pendedahan awal teknik pengambilan gambar yang sebenarnya kepada peserta disamping dapat mengajak kaum belia Islam untuk menceburi kerjaya sebagai jurugambar yang kurang diceburi oleh belia bumiputera Islam

Tiada ulasan:

Catat Ulasan