Khamis, 19 Ogos 2010

Kembara Ramadan Belia (USIA) Di Tambunan






WANG ZAKAT..Kelihatan Abdul Hakim diringi oleh Zaki dan Awang ketika menyampaikan sumbangan wang zakat kepada salah seorang penerima di majlis tersebut


KEMBARA RAHMADAN...Kembara Rahmadan Belia Pertubuhan Islam Seluruh Sabah (USIA) petang kemarin diteruskan ke daerah Tambaunan dimana Program yang diketuai oleh Ketuanya Abdul Hakim Ghulam Hassan bersama rombongan telah mengadakan majlis berbuka puasa bersama masyarakat Islam di Masjid Daerah Tambunan. Di majlis tersebut selain berbuka puasa rombongan juga turut bersama-sama masyarakat Islam setempat mengerjakan sembahyang berjemaah maghrib,isya dan sunat Tarawih. Seramai 40 orang penerima terdiri dari ibu tunggal, golongan kurang upaya serta anak-anak yatim paitu menerima sumbangan wang Zakat dan Pusat Zakat negeri Sabah yang disampaikan sendiri oleh Abdul Hakim.

Terdahulu ketika ditemui di majlis tersebut Abdul Hakim berkata, program kembara rahmadan yang mula dilancarkan di daerah Tuaran pada minggu lepas akan diteruskan ke beberapa bahagian lagi dengan tujuan untuk merapatkan hubungan silatulrahim antara kepimpinan tertinggi Belia (USIA) dan masyarakat Islam setempat. Katanya melalui program tersebut bukan sahaja hubungan ukhwah dapat diperkukuhkan namun dalam masa yang sama Belia (USIA) turut memainkan peranan untuk menyebarkan dakwah Islmiah terutamanya kepada golongan sasar itu kaum belia dan remaja.

Hadir sama di majlis tersebut ialah Timbalan Ketua (USIA) Bahagian TambunanAzmil Haji Sidik Naib Ketua Belia (USIA) yang juga Ketua Belia (USIA) bahagian Tambunan, Zaki Laumin dan Penolong Pengarah Pusat Zakat Sabah Awang Juri serta ahli jawatankuasa (USIA) belia dan Wanita bahagian Tambunan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan